Musiikki - mitä se merkitsee minulle?

 Kuva: Pixabay

Moikka! Ja kiva, kun tulit lukemaan toista postaustani! <3 Kiinnostaako musiikki? Tai se, miksi päädyin perustamaan musiikki- ja ajatusblogin? Tulit juuri oikeaan postaukseen, sillä tässä kerron, mikä musiikissa minua oikein kiehtoo. Millaisesta musiikista pidän? Lue tästä postauksesta!


Musiikki on minulle kaikki kaikessa. Jo pienempänä laulelin omia laulujani, ja äitinikin laittoi laulun, jota en ikinä ollut kirjoittanut ylös ja jota lauloin vain, mitä päähän pälkähti, joka kertoi omasta perheestäni, Instagramiin ystäviensä nähtäväksi. Olen siis jo pienenä nauttinut laulamisesta ja musiikista, ja esimerkiksi me kuuntelimme pienenä äidin kanssa paljon musiikkia ja lastenlauluja. 

Vieläkin lauleskelen aina silloin tällöin, tai no, koko ajan. Pikkusiskoni ei sitä arvosta eikä kunnioita, mutta se on asia, jota olen koko ikäni tykännyt tehdä. En tiedä, mikä siinä kiehtoo, mutta ei välttämättä mikään ihmeellinen; se on vain asia, jota rakastan tehdä. 

Musiikkia aloin kuuntelemaan itsekseni, kun sain 7-vuotislahjaksi vanhemmiltani ihan ensimmäisen puhelimeni. Kun sain siihen Spotify:n, kuuntelin lähinnä lastenlauluja (Frozen, My Little Pony, nää on näitä), mutta esimerkiksi siirryttyäni toiselle luokalle poistin ne tykätyistä kappaleistani ja lisäsin sinne jo ’isompien’ kappaleita. 

Ja, ai niin, mä ystävystyin ykkösluokalla erääseen tyttöön, joka minun tavoin tykkäsi laulamisesta. Saimme siitä idean: aloimme kirjoittaa ja säveltää omaa laulua, joka kertoi ystävyydestämme. Se meni valitettavasti mönkään, mutta toisella luokalla yritimme uudestaan ja lopulta onnistuimme, ja meidän piti laulaa laulu iltapäiväkerhon joulujuhlassa, mutta sitten tapahtui jotain (en valitettavasti muista mitä), emmekä voineetkaan, mutta ehdimme silti laulaa laulun koulumme keittäjälle. 

Nykyään katson esimerkiksi YouTuben Shorts-videoita, ja niistä löytyy joskus hyviä biisejä. Sitten vain selvitän niiden nimet ja lisään ne Tykättyihin kappaleisiin Spofify:ssa. 

Aloitin pari vuotta sitten pianonsoiton, mutta nyt jo tuntuu siltä, ettei se ole minun juttuni, sillä rakastan enemmän laulamista. 

Musikaalisuuteni periytyy ehkä isän puolelta, sillä mummini oli pianonsoiton opettaja. Tai on hän vieläkin elossa, mutta ei hän enää varsinaisesti opeta ketään. Isän puolella on kuulemma muitakin klassisen musiikin soittajia, mutta en tiedä, mikä heidän instrumenttinsa on. Ehkäpä saan sen selville vielä jonain päivänä? 

Kommentit

  1. Heiii, tämä postaushan muistuttaa aika paljon mua :D Mäkin oon aina ollut tosi musikaalinen ja rakastanut laulamista :) Mä kyllä kuuntelen aika vanhaa musiikkia (80-90-luvuilta), ja toisinaan aika kummallistakin :D Ja mäkin soitan pianoa – rytmimusiikin puolella kylläkin. Jos laulaminen tuntuu enemmän sun jutulta, kannattaa katsoa, saisitko sä jostain laulutunteja! Mulle kyllä laulaminen ja soittaminen on yhtä tärkeää <3 Mutta jooh, kiva postaus ja ihana idea, jatka ehdottomasti musiikkiharrastuksiasi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kommentti! <3
      Mä haluisin kyllä jatkaa musiikkiharrastusta, mutta eri instrumentilla tai laulaen. Menen ehkä vielä tän syksyn pianolla ja katson sitten, oonko enää innostunut siitä.

      Poista
  2. Ihana postaus ja kiva kuulla susta lisää <33

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Hei, aiotko kommentoida? Kiitos paljon, sillä haluan kuulla, mitä mieltä te olette postauksistani ja ylipäätään blogistani. Yritän vastata jokaiseen kommenttiin, jonka saan, henkilökohtaisesti, jos ehdin. Kommentoi ihan rohkeasti, en minä pure! 😄

Suosituimmat tekstit

Euroviisut 2023 - 5 suosikkiani! 💚